Dag 11 eind niet goed, alles goed - Reisverslag uit Warschau, Polen van Piet Bruijs - WaarBenJij.nu Dag 11 eind niet goed, alles goed - Reisverslag uit Warschau, Polen van Piet Bruijs - WaarBenJij.nu

Dag 11 eind niet goed, alles goed

Door: pietbruijs

Blijf op de hoogte en volg Piet

10 Juni 2012 | Polen, Warschau

Dag 11 zaterdag 9 juni Klaipeda- Palanga 186 km
Lekker geslapen en ontbeten, de hotelier rade me aan om eens naar Neringa rijden. Dat is een eiland voor de kust van Palanga wat vroeger een vakantie paradijs was van de russen. Ik ben overgegaan met de ferry en het is echt geweldig, mooie bossen, wegen, dorpjes die ze volop aan het opknappen zijn, met hulp van de EG, wat je op veel borden kon lezen. Dat is toch leuk als je leest waar die EG subsidies naar toe gaan, heel belangrijk, toch? Dat eiland is 90 km lang maar is nog voor de helft van Rusland dus halverwege is er een grenspost, waar ik omgekeerd heb. dezelfde weg terug en weer op de ferry terug naar het vasteland. Weer door Klaipeta richting Palanga. Na een kilometer of 10 stopt mijn motor ermee, midden op de snelweg, poep! (vertaling voor shit). De startmotor draaide wel alleen hij sloeg niet aan, hij kreeg geen of onvoldoende brandstof, en daar sta je dan,zaterdagmiddag om 4 uur. Koffer open,gereedschap eruit, overal platen af halen,het is een brandstof probleem, overal aan het frutten. Wonder!!! stopt er een auto met een vriendelijke Litouwer, ze bestaan, ik wist niet wat me overkwam. Ik mijn probleem uitgelegd en hij begint te bellen, zijn vrouw doet ook mee die blijft in de auto zitten, want ik moet hier weg. Ze regelen via,via een vrachtwagen die even later komt en die zou me naar een Opel garage brengen waar ze ook motoren repareren. Daaraan gekomen blijkt die gesloten te zijn, maandag 8 uur ben ik de eerste ,en daar sta je dan met je goed gedrag. Mijn motor werd neergezet in een vieze garage waar ze tankwagens spoelen het stonk er als de hel, ik laat hier mijn grote liefde niet tot maandagmorgen staan. Gossie dossie, Sapperde flappie.(gekluisde versie) Ik ben nog aan het frutten geweest totdat ik bij de brandstof pomp een beschadigde draad ontdekte die kortsluiting maakte, plankband eromheen, starten en lopen als een zonnetje, alleen mijn computer is van slag. Op dat soort spaarzame momenten zou je bijna weer in de Heer gaan geloven. Spullen weer terug in de koffer, motor gestart toen naar Palanga gereden naar een leuk hotelletje. En daarna naar de hoofdstraat in een restaurantje lekker gegeten met een potje bier de voetbal wedstrijd Nederland- Denemarken bekeken, dat het bekijken niet waard was, maar goed, een mens kan niet alles hebben in het leven, wel dan?

  • 10 Juni 2012 - 20:50

    Paul:

    Stukken aan de motor!?
    Je bent toch niet met de Harley?

  • 11 Juni 2012 - 17:34

    Karen:

    En nu je moto in de reparatie of gewoon doorrijden?

  • 11 Juni 2012 - 22:15

    Danny:

    Zo moet dat! Als het los zit plakken en als het vast zit smeren.

  • 19 Juni 2012 - 14:07

    Cécile:

    heej Papa!

    geen nieuws meer???? We wachten alweer een tijdje!

  • 19 Juni 2012 - 22:25

    Parvaneh:

    Hoi piet,
    Alles goed met je?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Warschau

Piet

Actief sinds 26 Feb. 2011
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 49828

Voorgaande reizen:

09 April 2011 - 28 Mei 2011

GoEast 2

27 Mei 2012 - 30 November -0001

Rondje Rusland

Landen bezocht: