dag 18 parijs - Reisverslag uit Warschau, Polen van Piet Bruijs - WaarBenJij.nu dag 18 parijs - Reisverslag uit Warschau, Polen van Piet Bruijs - WaarBenJij.nu

dag 18 parijs

Door: pietbruijs

Blijf op de hoogte en volg Piet

20 Juni 2012 | Polen, Warschau

Dag 18 Zaterdag 16 juni Helsinki – St. Petersburg 423 km.
De eerste 190 km geen probleem alles goed, honderden vracht wagens die stonden te wachten. Bij de grens aangekomen aan gesloten achter een lange rij auto`s en dan maar wachten. komt er een Finse Goldwing voorbij en die passeert al die auto`s, die is net zo breed als ik dus ik erachteraan, we stonden zo vooraan en waren zo aan de beurt dus papieren invullen. Zit daar zo`n uitgezakte, chagrijnige Russische bouboeska met 30 kilo overgewicht achter de balie. Ze sprak weinig Engels en ze vertelde dat ik mijn papieren niet goed had ingevuld, of ik maar even uit de rij wilde gaan, en het beter doen. Stonden wel nog 30 mensen achter mij. ik heb mijn alom gevreesde internationale krachttermen conference even voor haar op gedreund. Staat een man naast dat hok en hij vraagt in het Engels dat hij me zal helpen voor wat geld. Ik vertel hem heel kalm dat ik geen hulp nodig heb maar die baboeka. Because otherwise I will kill her. Daar moesten een paar mensen om lachen ook de vriendelijke Gold Wing rijder uit Finland. Hij bemoeide zich ermee en ik was binnen de kortste keren klaar. We raken ik gesprek en hij blijkt een rus te zijn die in Finland woont, die zijn vader in St. Pietersburg ging opzoeken. Hij vroeg ik welk hotel ik logeerde, hij kende het en hij zou me wel even naar mijn hotel brengen. Komen we 233 km later in de spits in st. Petersburg aan. Nu kan ik begrijpen waarom sommige autonomisten een hekel aan motorrijders hebben, of kregen met name Finse en in het bijzonder Nederlandse. Sergei gooide overal zijn motor voor en maakte plaats van voren ik deed hetzelfde van achteren dus ik maakte plaats voor hem. Het was een feestje voor ons, voor de Russen wat minder. Bij het hotel aangekomen gaf hij mij een welbekende Russische knuffel en hij zei dat dit, wat wij gedaan hadden, nou pas echt motorrijden is, Ja Ja? Dacht ik, da da zei hij. Hij nodigde me uit om samen met zijn vader vanavond voetbal te kijken. Hebben we gedaan, dus hebben we al zuipend met z`n drieën, naar de russen zitten kijken hoe die gelijk speelde tegen de Polen. Ik zeg al: zuipend, want je moet je als buitenlander toch aanpassen en de gewoontes van het volk, niet dan ? Mooie dag geweest, eindelijk weer eens wat meegemaakt. St. Pietersburg lijkt op Parijs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Polen, Warschau

Piet

Actief sinds 26 Feb. 2011
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 49819

Voorgaande reizen:

09 April 2011 - 28 Mei 2011

GoEast 2

27 Mei 2012 - 30 November -0001

Rondje Rusland

Landen bezocht: