dag 52 Sepukko - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Piet Bruijs - WaarBenJij.nu dag 52 Sepukko - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Piet Bruijs - WaarBenJij.nu

dag 52 Sepukko

Door: pietbruijs

Blijf op de hoogte en volg Piet

31 Mei 2011 | Nepal, Kathmandu

Dag 52 maandag 31 mei
Nepaljanj naar Bulwal 260 km
Seppuko = rituele zelfdoding
Vanmorgen om 9.30 vertrokken nadat ik weer eens hartelijk uitgezwaaid was door het sympathieke personeel van hotel Ginger. De natuur was geweldig mooi, de wegen waren goed, en ik kon lekker door rijden. Onderweg opvallend veel vrachtwagens die onvrijwillig met elkaar in contact waren gekomen, of vrachtwagens die met pech stonden. Door dat de weg goed was wordt hier hard gereden. Een hele ijverige bevolking hier want bijna iedereen liep kiep over die weg met takken en hout te sjouwen tot naar school gaande jonge kinderen toe. Door mooie dorpje gekomen, opvallend waren de kleurig gekleden vrouwen, Ook waren ze op verschillende plaatsen aan de weg bezig, ze strooide er split op wat ze met walsen erin proberden te rijden, wat wel betekende dat ik grote stukken door lossen scherpe grint moest rijden en dat was een stuk minder. Om 2.30 uur kwam ik in Butan aan. Na diversen hotels bezocht te hebben, kwam ik in het New Era hotel mooi groot en schoon hotel. Na een stadswandeling ben ik het hotel gaan eten. Het eten was geweldig, rijst met kip curry, en diversen groentes. Bijna alles netjes opgegeten, er bleven nog een paar groene pepertjes over. Daar had ik beter af kunnen blijven, nadat ik die ophad, wat ik vroeger van thuis geleerd had:altijd je bordje leeg eten. Was ik na 1,5 liter water nog in staat mijn eigen kop eraf te snijden ,maar bij gebrek aan een scherp mes toch maar niet gedaan. toen ik weer een beetje bijgekomen was , ben ik na het nemen van mijn medicijnen )een paar borreljes) lekker naar bed gegaan. Half negen. Trusten.

  • 31 Mei 2011 - 14:57

    Marc Govers:

    Ik blijf je verhalen met een glimlach lezen. De laatste meters naar Kathmandu en dan nog 'even' een stukkie terug....
    Van harte Piet

    Groet Marc

  • 31 Mei 2011 - 15:47

    Cees B:

    Volg je reis met meer dan grote belangstelling met de wereldatlas erbij en kijk dan waar je allemaal verzeild raakt. Als je terug bent moet je zeker een boek schrijven met al je ervaringen, je stijl is zeker voor een groot publiek dus een nieuwe carriere ?? Geniet nog met volle teugen van je laatste dagen en tot ziens.

  • 31 Mei 2011 - 15:52

    Arjan:

    Half negen.... Mooie tijd.

  • 31 Mei 2011 - 19:08

    Ton+Anda:

    Ha Piet, Ik was even bang dat de pepers roet in eten zouden gooien en dat je de eindbestemming niet zou halen. Stranden in het zicht van de haven zou toch te erg zijn. Maar je hebt je bestemming bereikt. Proficiat. Wij vinden het een geweldige prestatie. Geniet nog van de komende dagen en we zien uit naar je verhalen en foto's.

  • 01 Juni 2011 - 08:32

    Hans (3000toeren):

    Tegen de scherpte helpt een glas melk, jogurt of een lassie heet beste ! Eet ze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Piet

Actief sinds 26 Feb. 2011
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 49812

Voorgaande reizen:

09 April 2011 - 28 Mei 2011

GoEast 2

27 Mei 2012 - 30 November -0001

Rondje Rusland

Landen bezocht: