dag 50 Kip, ik heb je - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Piet Bruijs - WaarBenJij.nu dag 50 Kip, ik heb je - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Piet Bruijs - WaarBenJij.nu

dag 50 Kip, ik heb je

Door: pietbruijs

Blijf op de hoogte en volg Piet

31 Mei 2011 | Nepal, Nepalgunj

Dag 50 zaterdag 29 mei
Napalgunj
Kip, ik heb je.
Omdat vandaag er een `strike` was kon ik dat stad niet uit, en ben ik samen met Lucca, die een vrije dag had wat door de stad gaan lopen en we hebben ook de bekende tempel bagheswari bezocht. Daar wordt volgens de overleving en tong van satidevi dat is de vrouw lord shiva de bewaard. Ook nog heb ik een stick gekocht en een soort belminuten waarmee ik schijnbaar gemakkelijker kon internetten en…….. het werkte. Pak van m`n hart, want dat is hier op digitaal gebied een zootje. Ik heb ook al 4 dagen geen telefoon verbinding en dan voel je je behoorlijk gehandicapt. s`Avonds zijn we uitgenodigd door de directeur van de bank waar Lucca stage loopt om tradicioneel chicken te gaan eten, in een lokaal zeer bekent restaurant. Dat was een uur rijden van ons hotel vandaan, onderweg werd er op10 meter afstand van ons vandaan nog een man van zijn fiets gereden door een vrachtwagen we kwamen er voorbij maar daar zat weinig leven meer in. Maar het restaurant was de mooie waard!!!!!!! Lucca mocht een kip uitzoeken, zelf de kop afkappen, en de zielige kip werd klaargemaakt waar we zelf bijzaten, smakelijk. De kip smaakte goed, en werd weggespoeld met veel drank, vooral veel drank met name Ruslan Vodka. Het was dus niet gek dat het lokaal een succes is, want de Nepalesen gaan er niet alleen naar toe om verse kip te eten, die kip is het slachtoffer, en gewoon een smoes om eens lekker te gaan zuipen. Bij ons is het niet anders, ik denk b.v. aan biljartenclubs, duivenverenigingen , voetbalclubs , golfverenigingen en sommige mannenclubjes kennen er ook wat van, heb ik horen zeggen. Gelukkig word er dan bij ons in Nederland terplekke geen kip geslacht, dan worden `verse` koude kippenbillen geserveerd vaak ontdooid zo uit de diepvries.

  • 01 Juni 2011 - 08:28

    Hans (3000toeren):

    He Piet,
    Weer een mooi verhaal. Het blijkt wel dat de wodka heeft toegeslagen want naast het praten met een dubbele tong, is het ook mogelijk om met de pen dubbel te schrijven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Piet

Actief sinds 26 Feb. 2011
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 49815

Voorgaande reizen:

09 April 2011 - 28 Mei 2011

GoEast 2

27 Mei 2012 - 30 November -0001

Rondje Rusland

Landen bezocht: