dag 53 zwaar gestoord - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Piet Bruijs - WaarBenJij.nu dag 53 zwaar gestoord - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Piet Bruijs - WaarBenJij.nu

dag 53 zwaar gestoord

Door: pietbruijs

Blijf op de hoogte en volg Piet

31 Mei 2011 | Nepal, Kathmandu

Dag 52 dinsdag 31 mei
Dutwal naar Kathmandu 270 km
zwaargestoord
Vanmorgen om 5.00 uur opgestaan , ja, je leest het goed 5 UUR . Kale borst, alle 5 mijn borst haren weg, weg verschroeid door de pepertjes, en de rest van mijn lichaamshaar lag los met wortel en al in mijn bed, gewoon spontaan, zal de poetser van het hotel blij mee zijn. Die zal wel gedacht hebben die heeft zeker geweldige juk , of geweldige sex gehad . Dus mijn advies voor de manlijke lezers: ontharing van binnenuit: 2 groene Nepalese pepertjes , houd wel anderhalve liter water en een halve liter whisky in de buurt, en een groot scherp mes ver weg. Het is niet zo pijnlijk als harsen, en epileren nog buiten beschouwing gelaten. Kom bij mijn motor, hebben ze mijn ketting gejat. Het weer was regenachtig maar toch weggereden, na 40 km, dus na een uur, schuilen want er kwam toch een hoop regen uit de lucht ongelofelijk met bakken. Zeker een uur geschuild en toen weer verder. Wat een verschrikkelijk mooi landschap de weg van Butwal naar Kathmandu is rijden in een schilderij, zo mooi, zelden meegemaakt. Langs een rivier, bergen met daar op kleine akkertjes met maïs, en allerlei andere gewassen, zo mooi , zo mooi, ik heb 200 km zitten genieten. Het liefst had ik alles op genomen op video maar op een video avond van 4 a 5 uur zitten ze thuis ook niet te wachten denk ik, naar ik heb wel het een en ander opgenomen,) ben maar niet bang, lengte 2,5 uur ) en ik kom het persoonlijk laten zien bij diegene die het wil zien, gezellig toch, wel op aanvraag, zorg dan zelf wel voor drank en hapjes, en ik breng mijn familie ook mee, 17 man en we blijven niet allemaal slapen. Ook waren het 200 emotionele km om dat dit uiteindelijk mijn eind bestemming was, dus na alle voorbereiding, 52 dagen rijden en 14.800 km verder , mijn laatste km. Ik heb ook in deze tijd heel mijn voorbereiding van de reis aan me voorbij zien komen, best emotioneel. Ik kom aan in Kathmandu, grote stad veel verkeer indrukwekkend, wat een gaos. Ik had van Lucca een adres van een Guest House Tibet doorgekregen ben er naar lang zoeken gekomen. Ik vraag aan de man van de receptie of hij een kamer heeft en wat dat kost, vraagt hij wat ik uit wil geven aan een kamer ?????? Mijn antwoord : Is die dit een koehandel ? Ik vraag naar de prijs van een kamer of zie ik er naar uit dat ik een koe kom kopen? Uiteindelijk vraagt hij 1000 roepies, en ik zeg 800 roepies, waar hij mee akkoord gaat, deal. Duitse geit ontpakt, dan de stad in. Dan weet je ook niet wat je ziet. Veel souvenirs shops. En heel veel van die naar verlichting zoekende mensen, europees uitziende vrouwen en mannen met van die broeken waarvan het kruis ver onder de knieën hangt , dreadlocks hebben of ze zijn naar een kleurblinde of blinden kapper geweest. Types die gezond leven, die niet roken, geen vlees, alcohol, of koffie, maar thee drinken, gemiddeld 60 kg wegen, er glazig uit zien, van die yin en yan types, die er eigenlijk eruitzien dat ze terminaal zijn, maar altijd wel zeer gezond leven. Kortom ZWAARGESTOORD. Dus ik zit hier goed, ik zit hier bij soortgenoten, ik blijf hier nog een paar dagen. trusten

  • 31 Mei 2011 - 17:50

    Www.LifeIsJoy.nl:

    Half negen naar bed, 5 uur opstaan. Het zal afkikken worden in het luxe Kathmandu.
    Piet van harte met het bereiken van de eindbestemming. Laat het ter plekke allemaal nog een aantal dagen goed inwerken zodat je het nooit meer vergeet.
    Proficiat!

  • 31 Mei 2011 - 18:09

    Piet Bruys:

    Hé naamgenoot,
    Van harte gefeliciteerd. Fantastisch, je hebt het gehaald. Kijk goed rond in Kathmandu en neem de indrukken mee die ik niet heb meegenomen. Destijds heb ik nog het een en ander bekeken, maar weet me dat nauwelijks nog te herinneren. Volgens de neuroloog had het tijdelijke geheugenverlies van destijds blijvend kunnen zijn. Ik heb het nu alleen nog maar als het me uitkomt.
    Groet,
    Piet

  • 31 Mei 2011 - 19:18

    Cecile:

    dreadlock, vega's, kruidenthee drinkend en een glazig uiterlijk...
    hier herken ik mezelf eigenlijk wel in. Ik begrijp dat u het met hen goed kan vinden.

  • 31 Mei 2011 - 23:00

    Paul:

    Nogmaals van harte gefeliciteerd met het behalen van je eindbestemming.
    Nu zit je er echt: Kathmandu!
    Veel plezier met je zwaargestoorde soortgenoten.
    Als je ook van plan bent om naar die blinde kapper te gaan, zou ik het wel de laatste dag doen want dan zit je helm pas echt te ruim.

    Groeten, Paul

  • 01 Juni 2011 - 07:29

    Jac.:

    Piet, ik raad je aan om daar wat langer te blijven; je weet wat ze zeggen; waar je mee omgaat.....Voordeel; als je terug komt kun je het zwaargestoord zijn altijd daarop steken ! groet

  • 01 Juni 2011 - 08:05

    Piet Wijnants.:

    hoy piet. een vidio presentatie voor de soos zal zeker op prijs gesteld worden,ik reken er al op. kom goed thuis !!! piet wijnants

  • 01 Juni 2011 - 08:07

    Chris:

    gefeliceteerd met het behalen van je eindbestemming geniet ervan ben benieuwd naar je film en foto,s die je gemaakt hebt.

  • 01 Juni 2011 - 21:22

    Rob & Trudy:

    Hi Piet,
    Je bent er! Wat een geweldige reis. Het was leuk om er van mee te mogen genieten.
    Groetjes,
    Rob & Trudy

  • 04 Juni 2011 - 06:07

    Karen:

    Daar sta je dan!!!......, je hebt het toch maar eens mooi geflikt! Ik heb hier thuis naar de long way arround en de long way down zitten kijken. Jij hebt het helemaal alleen gedaan. Erg knap hoor.. Maar weet ook dat als je eenmaal aan dit soort avonturen begin, je echt wel weer een nieuw doel in je kop heb. Ik ben benieuwt naar je verhalen en de foto's. Tot snel karen

  • 05 Juni 2011 - 21:10

    Swami Obi:

    Verlichte geest!!! Mooi man, wat een reis. En je weet het Piet: het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naar toe!

    Maar pas op, die stalkende vega-duitser komt er aan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Piet

Actief sinds 26 Feb. 2011
Verslag gelezen: 605
Totaal aantal bezoekers 49813

Voorgaande reizen:

09 April 2011 - 28 Mei 2011

GoEast 2

27 Mei 2012 - 30 November -0001

Rondje Rusland

Landen bezocht: