dag 49 terug naar af - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Piet Bruijs - WaarBenJij.nu dag 49 terug naar af - Reisverslag uit Nepalgunj, Nepal van Piet Bruijs - WaarBenJij.nu

dag 49 terug naar af

Door: pietbruijs

Blijf op de hoogte en volg Piet

27 Mei 2011 | Nepal, Nepalgunj

Dag 49 vrijdag 28 mei
Nepalgani
Terug naar af
Vanmorgen om 7.00 opgestaan, ontbeten samen met Lucca en die zou wat projecten gaan bezoek,ik heb gevraagd of ik mee kon en dat kon. Hij zou achterop de brommer gaan met iemand van de bank en ik ben achter hem aangereden met de motor. Het eerste project was iemand die geld geleend had voor een zaagmachine om kozijnen van te maken. Het zaag machine was eigenlijk een elektromotor met daaromheen een gamellen tafel gebouwd, die man straalde passie uit. De andere microcredit aanvrager deed iets met planten en je kon zien het interesseerde hem geen moer, bovendien was het een bende. Toen we wegreden naar de volgende klant begon het toch te waaien we werden gewoon gezandstraald en te regenen dat we weer naar het hotel gereden en is Lucca naar de lunch naar zijn werk ging en ik heb nog een stadswandeling gemaakt.
In Nepal hebben ze al 200 dagen geen regering en morgen, zaterdag, moet de beslissing vallen over de te nog te vormen regering, zo niet: big problem. Er is hier een stroming ) een derde van de bevolking,)die zich de Maoisten noemen en kunnen hier de zaak nog al flink kop z´n kop zetten. Morgen wordt er gestaakt, en er mag niemand de weg op, de winkels mogen niet open, alles ligt gewoon plat, doe je het toch dan heb je kans dat je aangehouden wordt en je vrachtwagen, auto, brommer, motor in de flik gestoken wordt, dat is al vaker gebeurt. Nou is de kans is mij verteld dat het mij het overkomt klein omdat ik tourist ben, maar om dat risico nou te lopen, is maar de vraag. Lucca zou van middag aan zijn baas vragen of die iets kon regelen met de politie, voor een escort, ik ben benieuwd, terug naar af, oftewel terug naar de situatie in Pakistan ben benieuwd, ik zien wel

• 27 Mei 2011 - 17:29

Paul:

World Traveler PIET BRUIJS van harte gefeliciteerd!!!!
    Je hebt het gehaald: NEPAL.
    Werkelijk grote klasse, geniet er van en kom veilig thuis!

groeten, Paul

• 27 Mei 2011 - 18:28

Cecile:

lekker een dagje (verplichte) rust lijkt me niet zo slecht na de reis die u achter de rug heeft.....

• 27 Mei 2011 - 20:17

Www.LifeIsJoy.nl:

Nepal, You made it. :)
    Heb in India ooit de weg gevraagd aan een man die 100% blind was. (Kwam er pas achter toen ik de vraag aan het stellen was) Serieus, die man heeft me aan de stand van de zon keurig de goede weg op gestuurt. (Wellicht tip voor de volgende wegomleiding. ;)
    Rijden met protesterende Maoisten is geen aanrader, dagje rust is altijd lekker.
    Piet nogmaals gefeliciteerd. TOP!

• 28 Mei 2011 - 07:20

Marti:

Hoi Piet, vorige week van Marion deze site doorgekregen. Kunnen we zien waar je zoal zit. Een hele andere wereld! Leven wij toch in een paradijs. Leuk je ervaringen te lezen. Doe wel voorzichtig en een veilige terugreis. Tot gauw!

Groetjes Marti

• 28 Mei 2011 - 12:58

Netty:

Hoi Piet, schitterende verhalen. Weet zeker dat je nepal fantastisch zult vinden. Lieve kleine mensjes. Als je in Kathmandu bent lekker bij een tibetaans restaurantje vegetable momo's eten. jummie.
    Geniet
    netty

• 28 Mei 2011 - 18:29

Chris:

klasse piet je hebt het gehaald nu nog even de mount everest beklimmen hij ligt aan je voeten ben benieuwd wat je verder nog gaat doen in Nepal groetjes

• 30 Mei 2011 - 11:06

Yvonne:

You've made it! Van harte gefeliciteerd...nog ff lekker uitrusten.

Greetz,
    Yvonne

• 31 Mei 2011 - 12:53

Hans( 3000 Toeren):

Het gras in Nepal is altijd groener als die in Pakistan. Had je gedacht zeker !! Carpe Diem en vooruit met die geit uh ... bmw.