dag 44 zond.22 mei op het scherp van de snede - Reisverslag uit Dehra Dūn, India van Piet Bruijs - WaarBenJij.nu dag 44 zond.22 mei op het scherp van de snede - Reisverslag uit Dehra Dūn, India van Piet Bruijs - WaarBenJij.nu

dag 44 zond.22 mei op het scherp van de snede

Door: pietbruijs

Blijf op de hoogte en volg Piet

23 Mei 2011 | India, Dehra Dūn

Dag 44 zondag 22 mei
Van Ludhiana naar Dehra Dun 290 km
Vandaag vroeg om 9.00 weggereden richting Dehra Dun, de snelweg waar ik over moest zijn ze volop aan het werk dus heb ik nog al eens menig grind paadje moeten nemen. Na 100 km kon ik niet verder en moest de secundaire weg nemen. Ik kom door landbouw gebieden, akkertjes, het zag er verzorgd uit. Wat ook opviel waren de bergen met stront, de netjes opgestapelde koeienvlaaien die ze gebruiken als brandstof om eten op te koken. Ik ben weer door typische Indische dorpjes gekomen, weinig gefilmd als je een dorp binnenkomt is het vaak een grote stofbende. De laatste 80 km ben ik over een weg gekomen waar de mensen als gekken reden. Veel te zwaar beladen vrachtwagens en tractoren die erg langzaam reden, en die werden weer gepasseerd door lege vrachtwagens en tracktoren die als gekken reden, ik heb een tractor met kar gepasseerd en die reed zeker 70 km per uur, die stuiterde gewoon over de weg. Ook de ossenkarren zorgde voor de nodige files. Aan de kant en soms midden op de weg lagen volledig in elkaar gereden wrakstukken van auto´s, best luguber. In Dhera Dun was het een grote file, mijn motor kreeg het er warm van. Hotel opgezocht , ze hadden geen internet, ik heb de motor af laten koelen en gevraagd waar ze wel internet hadden, nog 3 km verder daar was er een. Ik ben er naar toe gereden, sjiek Hotel, prijs ook, 145 dollar. Ik dacht, zondag, ik zal, en moet, vanavond skypen. Paspoort afgegeven, gegevens ingevuld, met visa kaart betaald, koffers op de kamer gebracht. Ik ga nog even naar beneden, wat blijkt : ik moet extra voor internet betalen, parkeergeld voor de motor, en op alles komt ook nog eens 20 procent tax. No way. Alles uit de kamer, betaling teruggedraaid, bagage weer terug op de motor. Met alle chinezen maar niet met den dezen. En dan sta je dan weer in een drukke stad, missie: een hotel zoeken met internet. Ik ben weer gaan rijden en had er binnen 15 minuten een gevonden, meer dan de helft goedkoper, mooie kamer, met internet, een goede keuken, en hele vriendelijke mensen. En ze hadden
bier. Ik ga mezelf verwennen, en blijf nog een dag hier.

  • 24 Mei 2011 - 09:47

    Martin:

    Piet,
    Wees voorzichtig en neem de tijd. Je weet de laatste loodjes wegen altijd het zwaarst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Piet

Actief sinds 26 Feb. 2011
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 49811

Voorgaande reizen:

09 April 2011 - 28 Mei 2011

GoEast 2

27 Mei 2012 - 30 November -0001

Rondje Rusland

Landen bezocht: